ISRAEL TRUTH TIMES

A blog dedicated to investigating events as they occur in Judea and Samaria, in Israel and in the world, and as they relate to global powers and/or to the Israeli government, public figures, etc. It is dedicated to uncovering the truth behind the headlines; and in so doing, it strives to do its part in saving Judea and Samaria, and by extension, Israel and the Jewish People, from utter destruction at the hands of its many external and internal enemies.

Wednesday, July 29, 2009

B"H! On Tisha Be'Av, in Mitzpei Yericho, at 5:30 PM, the sacrificial altar for the TEMPLE, and for next year's KORBAN PESSACH, will begin to be built.

Collecting Stones for Rebuilding the Temple Altar







Temple Institute to Build Sacrificial Altar on Tisha B'av

Av 8, 5769, 29 July 09 10:09
by Yehudah Lev Kay

(Israelnationalnews.com) The Temple Institute will begin building the sacrificial altar on Thursday, Tisha B’av, a fast day when Jews mourn the destruction of the Temple some 2,000 years ago.


The sacrificial altar was located in the center of the Temple, and upon it the Kohanim (priests) offered the numerous voluntary and obligatory sacrifices commanded in the Bible.

The Temple Institute, which has already built many of the vessels for the Holy Temple, such as the ark and the menorah, has now embarked on a project to build the altar. Construction begins Thursday in Mitzpe Yericho (east of Jerusalem) at 5:30 p.m.%ad%

“Unfortunately, we cannot currently build the altar in its proper place, on the Temple Mount,” Temple Institute director Yehudah Glick said. “We are building an altar of the minimum possible size so that we will be able to transport it to the Temple when it is rebuilt."

Even a minimum size altar will work out to be approximately 4 meters tall, 6 meters long, and 6 meters wide. Workers have collected around 10 cubic meters of rocks weighing several tons already.

The rocks were gathered from the Dead Sea area and wrapped individually to assure they remain whole and are not touched by metal, as the Bible requires.

“The Torah says that no iron tools should be used on the altar’s stones,” Glick explained. “The altar represents a connection to life and to the creation of the world. Iron is the opposite – it is used to build tools of war, death, and destruction.”

The stones will be cemented together with a mixture of sand, clay, tar, and asphalt. Researchers from the Temple Institute visited the Finish glass factory near Yerucham to learn how to create a mixture which would remain as cool as possible under the altar’s unremitting fires and protect the Kohanim, who always worked in the Temple barefoot.

Glick said that Tisha B’av, a day associated with mourning, is really the ideal time to begin to build the Temple. “People mistakenly think Tisha B’av is only a day to cry,” he explained. “It also has to be a day of action. We have the ability in our era to begin the construction of the Temple."

“There are many positive developments recently with regard to the Temple,” Glick added. “Hundreds of Jews visited the Temple Mount this week, and more and more continue to come, after undergoing the requisite ritual immersion.”

The Temple Institute is searching for donations to help build the altar, which will cost around NIS 100,000 (approximately $26,000). More information is available at http://www.templeinstitute.org/main.htm.

LETTER FROM PROFESSOR HILLEL WEISS

מה נשתנה בתשעה באב

הלל ויס



בתשעה באב, במצפה יריחו ב 1730 במעמד ציבורי בזמן מנחה תוקם אי"ה התשתית למזבח העולה שעתיד להתנייד להר הבית לקראת ערב פסח תש"ע, שנת תשע"ה אל מנחתו לשם הקרבת הקרבן. מחשבה רבה, דיונים הלכתיים והכרעות ליוו את ליקוט האבנים, הזפת[החמר] הסיד והקוניא שבמחלוקת. האם עופרת או זכוכית ואיש נאמן ליקט אבן על אבן שלא תחרוג בו ציפורן וחימר על חימר עד ששלמה מלאכתו. מכון המקדש במבוכתו מצניע את האירוע המכונן הזה בדברי הימים כי הוא חושב שהלוחות הראשונים שנתנו בקולות וברקים נשברו ואילו מה שנעשה בצנעה יש לו חזקת קיום.


יש לזכור כי עיקר המהלך של שיבת ציון מאז גירוש ספרד, תחיית צפת ואחר כך במאה השמונה עשרה קשור באישים משיחיים כמו הגר"א ורבי מנחם מנדל מויטבסק ואחר כך חובבי ציון כדוגמת הרב יהודה אלקלעי ובעיקר נציין את ספרו של הרב צבי הירש קלישר 'דרישת ציון' משנות השישים של המאה ה-19 אותו ההדיר לאחרונה יהודה עציון והעוסק בחידוש העבודה, הקרבת קרבן פסח שהוא נקודת היסוד של התחייה הלאומית. הרב צבי הירש קלישר שעל שמו קרוי קיבוץ טירת צבי עסק גם בציונות מעשית בגאולת קרקעות כמו באזור קבר רחל. כל הנזכרים היו חובבי ציון בטרם הציונות ההרצליאנית בת הפוגרומים.


קרבן פסח הוא תעודת הכניסה לארץ ישראל ומבלעדי הקרבת הקרבן הזה עם ישראל נידון לכרת.

שנה שנה עם ישראל מציין את סירובו להיות לעם וממשיך לבעוט במתנותיו של הקב"ה ומעדיף להיות לערב רב המחפש הכרה בינלאומית במחיר מחיקתו כעם ישראל העולה במלכות ה' אל ייעודו הנבואי.


מזבח העולה הוקם בטרם המקדש גם בימי זרובבל לפני אלפיים וחמש מאות שנה לאחר הצהרת כורש ובו הקריבו בהתחלה קרבנות ציבור. הוא היה הבסיס לחידוש הבית השני. גם שירו הציוני של חיים נחמן ביאליק 'ברכת עם' הידוע בשם 'תחזקנה' שהפך להמנון ההסתדרות מבוסס על ימי שיבת ציון של הבית השני.


הנה ניתן לקרוא ב"נקודה" וב"מקור ראשון" של שבת כל מיני הצעות להיחלצות מכותל הדמעות כמו הליכה לעיר דוד כאתר מועדף או בחירה בליכוד כהכרעה פוליטית רוחנית חשובה או הפגנה נגד אובמה.

קודם כל יש להפגין נגד עצמנו. שוב ושוב קוראים אנו על דחייה מההלכה והפולחן על יד קולות ניאו או פוסט אורתודוכסיים. חוסר נחת נקשר בעליל מן המצב הנחות של היהודים מזה אלפיים שנה שגם במולדתם הפכו לנרדפים.

לנוכח ההתגרויות העולמיות חוזרים היהודים ומתחפרים בנסיגות גיאוגרפיות או זהותיות שמיזערו את הדימוי התנכ"י או האמוני או המשיחי שלהם. אבל אומות העולם כנראה מצפות לעם ישראל הקדום. לעם הספר כפי שהוא מכונה בקוראן או ליהודים של ממש הדבקים כעם האמונה בה' אלוקיהם ומנחים את העולם בדרך האמת הצדק והשלום ואילו עם ישראל כופר בבחירתו ובייעודו שהוא לבקש את ה' אלוקיו ואת דוד מלכו כנבואת הושע, לכונן את בית המקדש ואת מלכות השמים כדברי הנביא. בינתיים עם ישראל מכחיש את ייעודו ובורח כמו במעמד הר סיני כתינוק הבורח מבית הספר.


מליארדים של אנשים מחכים לעם ישראל כעם הקודש ולא לאומה שפלה שבהמתם של עכו"ם מכתיבה לה את גבולותיה ואופקיה.


יהודים! אם לא תתבעו את מקום המקדש לשם פולחן ותקיימוהו לשם החזרת השכינה ולא תקימו את המקדש לשם עבודת ה' מה תתבעו וממי? ירושלים הפכה לאבן מעמסה והיא תהפוך לכיור אש והמחיר נקוב. גם כי תרבו באכילת דגים ביום דג ממלחמת גוג ומגוג לא תנצלו וגם כי תרבו תפילה וגם כי תצומו הכל כבר כתוב בספר. בינתיים הכל ייעשה חוץ ממה שצריך להיעשות אבל מי שבוחר בדרך הנכונה יבוא השנה למצפה יריחו בתשעה באב בזמן המנחה.

No comments: